Dersin Adı | Gıda Teknolojisi I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FE 311 | Güz | 3 | 2 | 4 | 6 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||
Dersin Koordinatörü | - | ||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; hayvansal kaynaklı hammaddelerin bileşenleri ve kimyasal yapısını incelemek, temel işlemlerin hayvansal ürünler hazırlanmasında kullanımını öğrenmek, hayvansal ürünlerin muhafaza yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Süt ve et bileşenleri ve kimyasal yapısı. Süt ve et ürünlerinin üretimi. Süt ve et ürünlerinin muhafazası. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, süt bileşenleri ve kimyasal yapısı | P. Walstra et al., 2006. Dairy Science and Technology. 2nd ed., CRC Pres, Boca Raton, FL. Bölüm I (Ünite 1, Ünite 2) |
2 | Isıl işlemlerin süt ve bileşenleri üzerindeki etkisi | P. Walstra et al., 2006. Dairy Science and Technology. 2nd ed., CRC Pres, Boca Raton, FL. Bölüm II (Ünite 6, Ünite 7) |
3 | Sütün muhafazası - Pastörizasyon, Sterilizasyon | P. Walstra et al., 2006. Dairy Science and Technology. 2nd ed., CRC Pres, Boca Raton, FL Bölüm II (Ünite 6, Ünite 8) |
4 | Süt ürünlerinin üretimi | P. Walstra et al., 2006. Dairy Science and Technology. 2nd ed., CRC Pres, Boca Raton, FL. Bölüm III (Ünite 16, Ünite 18), Bölüm IV (Ünite 24) |
5 | Süt ve süt ürünlerinde meydana gelen bozulmalar | P. Walstra et al., 2006. Dairy Science and Technology. 2nd ed., CRC Pres, Boca Raton, FL Bölüm I (Ünite 5), Bölüm IV (Ünite 26) |
6 | Süt ürünlerinin muhafaza teknikleri | P. Walstra et al., 2006. Dairy Science and Technology. 2nd ed., CRC Pres, Boca Raton, FL. Bölüm II |
7 | Süt ve süt ürünlerinde yapılan testler | Nielsen S. 2010. Food Analysis Laboratory Manual. 2nd ed. Springer. NY. Bölüm 10 |
8 | Ara sınav | |
9 | Et bileşenleri ve kimyasal yapısı | Varnam, A. and Sutherland, H., 1995. Meat and Meat Products. 1st ed., Springer US Ünite 1 |
10 | Isıl işlemlerin et üzerine etkisi | Varnam, A. and Sutherland, H., 1995. Meat and Meat Products. 1st ed., Springer US Ünite 5 |
11 | Etin muhafazası | Varnam, A. and Sutherland, H., 1995. Meat and Meat Products. 1st ed., Springer US Ünite 5-9 |
12 | Et ürünlerinin üretimi | Varnam, A. and Sutherland, H., 1995. Meat and Meat Products. 1st ed., Springer US Ünite 5-9 |
13 | Et ve et ürünlerinde meydana gelen bozulmalar | Varnam, A. and Sutherland, H., 1995. Meat and Meat Products. 1st ed., Springer US Ünite 5-9 |
14 | Et ürünlerinde muhafaza teknikler, Et ve et ürünlerinde yapılan testler | Varnam, A. and Sutherland, H., 1995. Meat and Meat Products. 1st ed., Springer US Ünite 9 |
15 | Proje sunumu | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | P. Walstra et al., 1999. Dairy Technology, Principles of Milk Properties and Processes, Marcel Dekker Inc., New York. / Walstra et al., 2006. Dairy Science and Technology. 2nd ed., CRC Pres, Boca Raton, FL./ Varnam, A. and Sutherland, H., 1995. Meat and Meat Products. 1st ed., Springer US. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Vaclavik, V.A. and Christian E.W. 2008. Essentials of Food Science. 3rd ed., Springer Science. / Shahidi, F. et al. (eds.). 2004. Quality of Fresh & Processed Foods, Kluwer Academic/Plenum Publishers. / Springett, M.B. (ed.). 2001. Raw Ingredient Quality in Processed Foods-the Influence of Agricultural Principles and Practices, Aspen Publishers. / Fellows, P.J. 2000. Food Processing Technology: Principles and Practice. 2nd ed., CRC Press, Boca Raton, FL. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 5 |
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 40 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 10 |
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 4 | 75 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 25 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 2 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 3 | 48 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 12 | |
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | |
Final Sınavı | 1 | 20 | |
Toplam | 180 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Temel matematik ve fen bilimlerinde öğrenilen bilgi ve yetenekleri mühendislik alanına taşıyabilmek, | X | ||||
2 | Gıda Mühendisliği ile ilgili problem alanlarını tanımlayabilmek ve çözümleyebilmek, | X | ||||
3 | Gıda Mühendisliği ile ilgili proje ve üretim sistemi tasarlayabilmek, veri toplayabilmek ve analiz edebilmek, sonuçları uygulama alanına aktarabilmek, | |||||
4 | Gıda Mühendisliği alanındaki yeni teknoloji ve araçları geliştirme ve kullanma becerisine sahip olabilmek, | X | ||||
5 | Bağımsız davranabildiği gibi grup içerisinde de aktif rol alabilmek, fikirlerini açık bir şekilde ifade edebilmek, etkin karar verebilmek, | X | ||||
6 | Evrensel gelişmeleri ve yenilikleri yakından takip edebilmek, kendini sürekli yenileyebilmek ve kaliteyi yükseltme bilincine sahip olabilmek, | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek, | X | ||||
8 | Gıda Mühendisliği problemlerinin çözümünde, çevre, sağlık, iş güvenliği gibi evrensel boyuttaki konularda farkındalığa sahip olabilmek, | X | ||||
9 | Girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilirliği mesleki alanda uygulayabilmek, | |||||
10 | Gıda Mühendisliği ile ilgili bilgisayar yazılımlarını kullanabilmek ve uygulamada karşılaşacağı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak (European Computer Driving License, Advanced Level), | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak gıda mühendisliği ile ilgili bilgi toplayabilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirebilmek |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest